.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور قبض هاي جديد برق ;
شوكه گيلانيها پس از مازني ها !
شدت گرما به حدیست که شهروندان در ساعات بیشتری از شبانه روز از دستگاههای خنک کننده استفاده می کنند، بنابراین میزان برق مصرفی خانوادههای گیلانی افزایش می یابد ...
شوكه گيلانيها پس از مازني ها !

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشویش خاطر شهروندان و قشرهای آسیب پذیر اجتماعی استانهای شمالی کشور را فراهم کرده است.

محمد حسن عاقل منش روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر رشت اظهار داشت: همه ساله با افزایش شدت گرمای هوا در فصل تابستان و استفاده شهروندان از وسایل خنک کننده تغییرات افزایشی در میزان مصرف برق پدید می آید که امسال این تغییرات با افزایش ناگهانی بهای برق مصرفی شهروندان استانهای شمالی کشور همراه بوده و باعث نگرانی شدید مردم شده است.

در گیلان به دلیل رطوبت زیاد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم مصرف آبی وجود ندارد

وی با اشاره به گرمای بی سابقه در کشور و تعطیلی چند روزه ادارات در تیر ماه بنا به تصمیم هیئت دولت با هدف صرفه جویی در مصرف برق خاطرنشان کرد: شدت گرما به حدیست که شهروندان در ساعات بیشتری از شبانه روز از دستگاههای خنک کننده استفاده می کنند، بنابراین میزان برق مصرفی خانوادههای گیلانی افزایش می یابد.

عضو شورای شهر رشت افزود: بررسی ها حاکی است که بر اساس مطالعات انجام شده در سالهای 82 و 83 و همچنین بررسی های به عمل آمده در الگوی مصرف برق بخش خانگی در سال 84 ،استانهای شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) جزو مناطق عادی کشور و در دسته بندی گرمسیری چهار با مصرف 500 کیلو وات ساعت در ماه تعیین شدند.

وی گفت: این در حالیکه برای مناطق گرمسری سه هزار کیلو وات ساعت، گرمسیری دو تا دو هزار کیلو وات ساعت و گرمسیری سه تا یک هزارکیلو وات ساعت در ماه تعیین شده که این تقسیم بندی بر اساس دمای هوا در سنوات گذشته صورت گرفته و به طور قطع نیاز مردم به استفاده از وسایل خنک کننده تا این حد نبود.

عاقل منش با تأکید بر افزایش بی سابقه گرمای هوا در گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان و دو استان دیگر شمالی به دلیل رطوبت زیاد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم مصرف آبی وجود ندارد، بنابراین استفاده از کولرهای گازی پرمصرف سبب افزایش برق مصرفی ماهیانه می شود از سوی دیگر رطوبت طاقت فرسای هوا در طول تابستان استفاده از وسایل برقی و گازی خنک کننده را در طول شبانه روز اجتناب ناپذیر می سازد به گونه ای که تحمل شرایط بدون وسایل خنک کننده بسیار مشکل است.

گیلانیها از افزایش ناگهانی بهای برق مصرفی نگرانند

وی ادامه داد: افزایش مصرف برق سبب محاسبه تصاعدی بهای برق بخش خانگی و حتی پرداخت جریمه برای مازاد الگوی مصرف تعیین شده می شود و گیلانیان از دو جهت یکی محاسبه تصاعدی برق و دیگری مازاد الگوی مصرف، متحمل افزایش بهای برق مصرفی می شوند، بنابراین نظر به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها هنوز در کشور به اجرا در نیامده افزایش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشویش خاطر شهروندان و قشرهای آسیب پذیر اجتماعی استانهای شمالی کشور را فراهم کرده است از اینرو با توجه به این موارد، پیشنهاد می شود که در دسته بندی استانها تجدید نظر به عمل آید.

عضو شورای رشت گفت: نظر به هدفمند کردن یارانه ها که با هدف جلوگیری از اجحاف و ستم به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه اجرا خواهد شد، این تجدید نظر موجبات آرامش خاطر خانوادههای کم درآمد و زحمتکش استانهای شمالی را فراهم خواهد کرد.

وی خواستار فعالیت هماهنگ کلیه مسؤلان به ویژه استاندارگیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق این مهم شد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکیدد بر اصلاح تقسیم بندی استانها خواستار پیگری موضوع شدند./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 28 مرداد 1389
سلام قبض برق برای من 1755000 ریال در شهر ساری امد بر چه حسابی و کتابی چقدر حقوق می گیرم که که انقدر پول برق بدم در صورتیکه در دو دوره قبلی 39000 و 53000 ریال برام پول برق امد تابستان گذشته هم زیر 300000 ریال بود واقعا از مسئولان استان شمالی کشور تقاضای رسیدگی داریم و جواب مردم را چه کسی میدهد انگار نه انگار مسئولان برق مازندران چکار می کنند جواب هم نمی دهند بابا یک کسی به اونها بگه طرح هدفمند کردن یارانه ها از مهر است نه الان بیخود نیست که حقوق اداره برق نفت گاز اینقدر زیاده از مردم بیچاره می گیرند به جیب خودشان مریزند آخر سال بروید تحقیق کنید اون آبدارچی همین اداره برق چقدر میگره چه پاداشی ان چنانی و اضافه کار دوبله اگر دروغ می گویم بروید اسناد مالی انان را چک کنید اقای دکتر شجاعی به داد مردم ساری لطفا برسید و قضیه پول برق اضافی را در مجلس عنوان کنید و حقشان را بگیرید ممنون
سید جلیل جلالی فر 29 مرداد 1389
برای من هم در هر دوره قبض برق زیر ده هزار تومان می آمد ولی این دوره 1285000 ریال قبص صادر شد واقعا تعجب کردم فکر می کنم واقعا مسئولان باید فکر کنند اگر طرح هدفمند کردن یارانه ها اجراء شود چه خواهد شد باید بالا بودن رطوب در گیلان را در نظر بگیرند .
مريم 30 مرداد 1389
هردم ازين باغ بري مي رسد...
نا شناس 30 مرداد 1389
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات شما

می خواهم نظر مخاطبان شما را درباره قبض برق مدیر عامل برق استان و مدیران زیرمجموعه شان را بدانم . آیا آنها قبض برق شان به صورت نجومی آمده و مانند شهروندان عزیز از قطعی برق بهره مند می شوند یا نه ؟
نا شناس 30 مرداد 1389
سلام قبض برق ماه گذشته بنده 2100 تومان بوده در حالي كه به دليل گرماي هوا و استفاده(( محدود)) از كولر اين دوره به 61000 تومان رسيده است آيا مسئولين به فكر مردم اند يا به فكر ((پر كردن كسري بودجه)) خودشان....
نا شناس 30 مرداد 1389
خسته شديم از بس درگير اين همه مشكلاتيم ......
آيا كسي هست كه پاسخگو باشد؟!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.